Länge sedan sist. Förra gången hade jag lagt exemplar på tyger, jag blev förtjust i ett av dem, den med "knappblommor". Jag skulle gå och köpa tyget förra veckan och med min tur så fanns det ej mera. Tygen hade varit på rea så den var slutsåld. Jag tog andra tygen, den med blommor. Igår sydde jag gardinet, inte helt färdigt blev det... men kanske jag ikväll får gjort den. Jari såklart hjälpte lite med att ta mått av tyget, jag är ganska slarvig med det och han har goda idéer hur man skall få allting rakt ;D. Han e bäst!

Jag ska sätta in några foton på Ellas nya rum i övran vånigen. Vi alltså bor i en frontmannahus, vi har haft två olika rum i övran våning men nu öppnade vi vinddelen (som är vanliga i frontmannahus). Så gjorde vi också en pytteliten aula mellan rummen, så jag och Jari fick ett eget rum. Nedan ser ni alltså Ellas rum. Allt är nytt. Ni kan också se hurdan några vägg varit. Tyvärr vet jag ej om jag har foton på det som var före vi rivde bort väggarna (alltså när jag menar vi så är det nog Jari, jag har inte rivit något bort i denna våning, jag var högt gravid då vi (alltså Jari) började renovera :P! Jag ska nog försökar gräva fram foton någonstans ifrån! 

IMG_8545.jpg

 

IMG_8548.jpg

Dendär vinddelen har vi öppnat.

IMG_8547.jpg

Framföre tegeln hade vi någonslags stenvägg, den tog vi bort och målade tegeln vit. Var ej helt säker om jag vill ha vit, det skulle ju ha varit snyggt med ursprunglig tegel färg. Men tycker nu att det var nog rätt beslut att måla den. Dendär leksakslådan köpte jag förra veckan från Lidl, tycker det är trevligt med lite färg i barnrum. Fast jag ska sikta på att ha ganska mjuka färg i Ellas rum.

P4110011.jpg

Före

IMG_8546.jpgIMG_8549.jpg

Bakom denna vägg har vi trappor. Skåpen är nya. Framföre vänstra sidans skåp ska vi har dörr och där ska Ellas kläder hänga. Framföre andra hyllorna kommer det någon gång att bli dörr som man lyfter uppåt, vet inte hur jag ska förklara det :). Men tänkte nu till först lägga fina lådor i hyllorna att ha saker i. 

P4110008.jpg

Före "skåpen"

P4110012.jpg

Före "skåpen"

Nästa gång kanske jag har foton på vårt rum. 

Idag ska jag och Ella åka till stranden med våra kompisar. Det är faktiskt varmt ute, har kanske varit 2 veckor jätte varmt, före det var det bara kallt. Usel sommar men som tur fick vi lite sol i slutet av sommaren. Vi har "simmat" mycket i bassäng här ute på gården. Ella går ej ännu, Ella är inom en vecka 1 år och 3 månader. Hon kan ändå kliva på soffan och äta med sked... man måste ju alltid säga vad barnen kan om det är något hon inte kan fast de flesta kan... ojdå, blev ganska många kan ord ;D.

Ella är nog verkligen en liten sötis. Hon pratar mycket (sin egen språk). Igår var hon och hjälpte Jari i övran våningen, han skruvade något där uppe så sa han vad han behöver näst... t.ex. skruv, mejsel osv. Allting gav hon i ordning... nå det var nog bara tur :D men roligt! Jag väntar nog att hon börjar gå, fast många säger att njut nu då hon inte kan gå så nog väntar jag ändå att hon ska börja gå :). Jag njuter också, såklart! Det är roligare att vara hemma med Ella nu då hon kommuniserar mera och mera. Då är det annars också roligare nu för att man är ej själv trött mera då Ella sovit bra länge redan, eller hon vaknas nog på natten oftast en gång men hon sover ganska sent.