Jag är verkligen lat att skriva blogg ;). Julen har varit och nu känns det att man vill lägga alla julsaker i en låda och börja vänta på sommaren. Varje Januari längtar jag efter sommaren. Det är roligt med snö i en månad, efter det får det bli vår för min del. 

 

Men tillbaka till julen. Ella fick trevliga julklappar, mm. böcker, muminbestick, muminfat, kläder, brio kärra. Jag köpte åt Ella en varmpåse (lämpöpussi) till kärran och massor med små saker. Varmpåsen hittade jag i nätet på rea, en ljusröd... suprise. En julklapp som jag verkligen uppskattar är en flodhäst som Ellas fadder har virkat, den är så fin. Jag väntar så mycket att Ellas rum ska bli färdig så vi får sätta flodhästen på hyllan eller på sängen, när det är dags att lägga säng åt Ella (sängen är ju inte färdig). Nu kom jag på att vi har en granne som snickar och lagar upp möbler, kanske jag ska fråga någon gång att skulle han laga upp Ellas säng och dyligt. Jari vill ju såklart göra det men han hinner tyvärr ej med allt. Men alltså till julklapparna... jag köpte åt oss en handdamsugare, Bosch. Den är jätte bra. Jag köpte den kanske några veckor före jul, jag damsugar varenda dag. Det är otroligt hur mycket dam det kommer dagligen, äntligen har vi inte damtossor i hörnen! Ella tycker om då jag damsuger med den, den har neonblåa lampor som lyser. Jari köpte lite dyrare julklapp åt oss, en MacBook Air. Vi hade ju en MacBook förut, men den är säkert 7 år gammal och lite sönder. Laddningen gick inte mera heller så lätt, ibland laddade den och ibland ej. På julen var vi hemma och åt, på eftermiddagen gick vi till min mamma på kaffe och dit kom också julgubben. Ella förstod ej att hon var i julgubbens famn, när hon satt i julgubbens famn så såg hon min systers ex man sitta nära henne så hon blev skrämd av honom istället ;D.

Ella kryper ej ännu. Hon backar och rullar, men ganska lat är hon också. Hon sov jätte fint i en vecka, till julklapp fick vi en natt med 7 timmars sömn i streck, är verkligen nöjd. Vardagen går väldigt fort, fast emellanåt är det lite trögt att bara vara hemma. Måste hitta på mera aktiviteter med Ella, känner emellanåt att hon också har trögt. Men orkar inte alltid springa allstans. Fast jag tror att hon egentligen inte har alls trögt, livet är säkert en väldigt stor äventyr för henne. Roligt är det ju att titta på då hon "leker" för sej själv. Hon har säkert varit en fågel i sitt förra liv, för att när hon vill ha en sak framföre henne som hon inte räcks till så slår hon upp händerna och benen och ligger på mage (ljud har hon också på samma gång och tittar på saken framföre henne)... hon tror att hon får saken på den sätten. Egentligen är det minst risk att hon går framåt på den sättet ;D, men det förstor hon ej ännu. 

Nu när det är ny år så ska jag såklart börja banta som alla andra också ;). Eller ordet banta är kanske fel ord. Jag måste alltså gå ner i vikt, men måste göra det försiktigt för att jag ammar ännu. Jag har redan börjat, igår t.ex. åt jag allt gott som lämnat från nyårsafton, glassen också. Idag kom min vän Sari på besök och så åt vi en chokladkonfekt ask :O. Men nu är alltså allt gott uppätit så nu kan jag börja med att inte äta något gott ;). Jag ska ännu idag på gym.. så kanske jag får förlåt att jag ätit chokladen, eller då inte.