Igår var vi med fröken och hälsade på min arbetskompis och hennes dotter. Hennes dotter är 2 veckor yngre än våran. Vi hade beräknad tid på samma dag. Jag hade inte ännu träffat dem efter frökens födseln så det var jätte roligt att träffas. Fast många saker kom jag på att vi glömde diskutera. Det är roligt med en kompis som har samma intresse :). En annan arbetskompis kom också dit, hon har en pojke på 4 månader, han hade växt så mycket sedan sist. Var så söt och full av liv. Våra flickor ville bara äta, sova och pipade emellanåt. Babytiden går faktiskt snabbt. Vi hann ej ta någon foton. Det var hela tiden någon som gnällde eller åt :D. Det var lite för varmt för babysarna. S hade åt min fröken en Ainu kanin, och det är faktiskt hennes första. Alla ska ha en Ainu kanin. Av L fick fröken en velour klänning och böxor som hon kan använda då hon är lite större, jätte fina. Såklart glömde jag presenter åt dem hemma, men måste föra dem nästa vecka någon dag. Jag mindes dem först då jag körde förbi sandhagen så ville inte köra tillbaka hem efter dem. Om det är fint väder och inte för varmt så kanske vi går ut på vagnpromenad i Halkokari.

Idag var vi på zonterapapi med fröken, hon njöt som vanligt. Hon kakkade där, så efteråt gick vi till frökens kusiner och bytte blöjan och ammade. Kusinerna blev jätte glad för vår besök. De samlade deras vänner (grannar) och sade att kom och se på deras nya kusin. Alla kom runt "kaukalon" och se på fröken, va sött alltså!!! Ronja kusinen sade att fröken är världens sötaste baby... blir så glad då hon tycker om bebisen så mycket. Venla hann ha henne i famnet fram och tillbaka, fröken gav en stor leende åt henne. Det är nuförtiden en leende, inte en magknipa :D. Efter besöken hos kusinerna så åkte vi till Prisma, där gick det fint. Det var första gången jag var i butiken med henne ensam. Vi såg en bekant där och jag visade fröken åt henne, en okänd åldring gick förbi och kom och beundrade henne också.

Voi prinsessa då du skulle veta hur pop du är <3!

En foto från zonterapi idagvarpaat-normal.jpg