Vår käraste älskling fyllde 1 år i Söndas! På lördagen firade vi Ella med kalas. Vi hade många gäster, kl. 12-15.00 hade vi bjudit vänner och babyvänner. Klockan 15-18.00 var det dags för släktingarna att komma och hälsa på Ella. Första bjudningen var ganska lugn, men skönt att få prata en stund och inte bara härja i köket :). De som inte kunde komma mellan klockan 12-15.00 kom senare, så det var nog full show på eftermiddagen. En kompis hade skrivit fel i sin kalender så de kom på söndagen, gjorde inget för oss, roligt då Ella fick gäster på sin rittiga födelsedag. Fast vi var på min kusins studentfest också på söndagen. 

Jag hade köpt färdigt för länge sedan en klänning åt Ella. En Pomp De Lux klänning. Men förra veckan var jag och söka tåssor åt Ella så hittade jag en så fin klänning från Lindex, men jag lämnade den kvar i butiken. Tänkte ändå efteråt på den mycket och visade den åt Jari. Jari sa att nog måst vi köpa åt Ella klänningen om jag så vill. Jari gick efter den på torsdagen. Jag behövde inte ångra köpet, den var helt ljuvlig! Vet inte vad jag ska göra åt Pomp De Lux klänningen, om Ella börjar gå i sommar så kan hon nog ha den på något fest. Jag märkte att Ella har problem att krypa i klänning, så vet ej om jag ska använda så många klänningar mera före hon börjar gå. 

Ella fick till present: legon, pyjamas, klänning, handduk, hund som pratar, påtta, pussel, käpphäst, strumpor, pengar, en stickad nalle, presentkort, klänning, hatt, docka och säkert andra leksaker. 

Ella var på 1 års rådgivning på måndagen. Hon fick 2 vacciner, hon blev ganska sjuk av dem. Men idag mår hon bra igen. Själv mår jag ej bra, har igen förkylning! Ella väger nu 9 350 gram och är 75,8 cm lång. Borde gå och köpa första skon åt henne, som hon ska använda inne. Ensikengät säger man på finska. Det hjälper barnen att inte gå upp på tårna. Ella går inte mycket på tårna men ibland står hon på tårna. Efter en månad ska vi igen och ta vaccin, tog inte alla på en gång. 

Lite foton från festen. Allt har jag bakat själv. Fick lite hjälp av släktingar inne i veckan <3. Är verkligen nöjd med första tårtan, den blev faktiskt fin och den var lätt! Rosorna gjorde jag av smörkräm.

1%20kakku%20blogi.jpg1%20kakku.jpg

 

1%20kakku%20blogi%201.jpg2%20kakku%20blogi.jpg

Ellas klänning var som sagt köpt från Lindex. Storlek 80 cm

mekko%20blogi.jpg

Flaggorna har jag sytt själv. Ballongerna fanns kvar från Ellas dop.

Lippukoristeet.jpg

Pompom längre bort gjorde jag själv, superlätt! Tittade video från youtube.

Ruokailutila.jpg