Jasså, just förra veckan hann jag säga åt Jari att jag inte varit förkyld på 10 månader. Nu är jag såklart förkyld, inte så farligt förkyld som jag brukar vara. Hoppas den inte blir värre. Stackars Ella är också förkyld och Jari. 

Vår lilla Ella har börjat stå mot stöd, efter påsken började hon med det. På samma gång började hon krypa lite på gången, i misstag egentligen. Hon vill ännu kräla, kanske det tar sjuk i knäna att krypa, vet ej. Hon kryper emellanåt från köket till vardagsrummet, så hon kan ju det i allafall. Hon har ju vetat länge vad är lampa osv. jag har också försökt alltid berätta vad alla hennes leksaker heter. Boll är en som är säkert lätt att minnas (finns också en bild i boken som vi läser dagligen), i Lördas då hon hade alla möjliga leksaker framföre sej (1 meter ifrån) så frågade jag var är boll, så gick hon fram till bollen och tog i den <3, vår söta Ella har blivit så stor. Ella fyller ju snart ett år, måste börja göra inbjudningskort så småningom. Jag tror vi gör så att vi bjuder släktingar och vuxna att de får komma mellan kl. 16-18.00 och babykompisarna 12-16.00. Såhär får vi på samma dag ordnat födelsedagen. Ella är säkert trött efter festen så det är kanske inte så bra att festa i två dagar. Ska fundera vad jag ska baka, tror jag bakar själv... eller då beställer jag från yrkesskolan, fast yrkesskolan har säkert mycket med beställningar då studentfesterna är på samma dag. 

Vi har äntligen varit och köpt barnvagn som vi kan ha med i centrum och på resor. En paraplysulky. Jag försökte hitta en använd, men det är svårt att hitta en sådan man vill ha. Jag ville alltså ha en liten vagn, en sådan som är lätt att gå till affärerna med. Strax om man ville ha med större hjul så var det en större vagn. Så det blev med ganska små hjul, men inte ändå helt mini. 

Här kan ni se vilket slags jag köpte, men såklart pink färgad blev det ;) http://www.vaunuaitta.fi/gesslein-swift-p-1342.html

Var till butiken med den, den var nog behändig och Ella tyckte om att sitta i den. Bara 20 minuters testing, så vet ju inte hur hon skulle trivas om vi skulle vara på äventyr en hel dag. Så nu kan vi börja tänka på sommarresor. Till Ähtäris djurpark ska vi allafall :D. 

Renoveringen är i full fart, får se om vi får färdigt tills Ellas födelsedag.. väldigt spännande. Motgång är ju denna förbannade förkylningen. 

Ännu en sak, vi har varit o cykla med Ella, det gick bra, Ella sitter alltså i barnstolen. Fast Ella sitter på Jaris cykel nu först, för att på min cykel är det en växelledning just där stolen ska fast :O