Jag är besviken! Jag köpte från fb loppis en sänggavel (sängynpääty). Jag ville ha foton på den från många vinkel. Allt såg bra ut. En text hade hon (ni vet dessa text som någon använder i inredning) på gaveln. Jag gillar ej dessa text.... Själv tycker jag det är för mycket då man har precis på alla ställen dessa texter. Ni vet när man är till främmande hos någon och man ser mot alla håll, där där där där :O. Nåjaa, inte är det ju min hus, så om någon tycker om en sådan inredning så vad är det bort från mej?! Men tillbaka till texten, jag sa att jag köper den om texten går bort och det kommer inga felar från den. Säljaren sade att texten går nog bort. Nå, vi gick och hämtade den och hennes man var hemma. Han visade att den går lätt bort. Jag tänkte att hon skulle ha tagit bort texten och jag ville inte besvära mannen mera för att han hade några som var och tittade på huset, så jag tänkte att jag tar bort texten hemma. Vi kom hem och Jari började ta bort texten och sedan märkte han att någon redan försökt ta bort den med en KNIV!!! Annars också var gaveln av en sådan material att textens lim tog bort lite av målen. Denna gavel var inte dyr som ny, så är inte nå rittigt intresserad av att börja måla den (och inte vet vi vilket mål änns passar då det är sådan där billig material). Jag skulle ha borda säga att ta bort texten, men jag tänkte att inte vara till besvär! Så nu fick jag en dålig köp och säljaren "narrade" mej. Här efter kommer jag att vara väldigt nogrann vid köp av gammalt. Är så arg att man själv är snäll och omtänksam och då får man tillbaka såndär skit, om jag får säga stygt ;). Jag sade nog detta åt säljare, hoppas hon lär sej att vara ärlig. Såklart sa jag snällt fast jag borde ha lagt en ful meddelande... men jag är jag :(. 

Annat

Till en annan sak. Bakning. Jag försökte baka i förrgår. Tänkte med en såndär pursutin göra rosor, juu, ni gissar säkert hur det gick... det blev inga rosor 😂. Men jag hade inte rätt verktyg så igår beställde jag från Confetti några verktyg 😉. Jag behöver ju dem i 18 år allafall, så jag tycker det är en bra investering 😅. Ska ta och öva med smörkräm. Prövade i förrgår med grädde och vaniljpulver men tror att det är lättare med smörkrämet. Jag är ju ingen bakare, så får se vad det blir. Jag vill så mycket.. men kan inte nå :D :D.. hahhaa.

O ännu en sak! Är väldigt led Ellas tygblöjor, de ser verkligen obekväma ut på henne. Jag har många olika o alla ser obekväma ut 😪. Stackaren säger jag! 

Nu vaknade Ella, hon har sovit rekord idag.. stackaren vaknade så tidig på morgonet för att hennes arm var emellan spjälarna i sängen. Vår gullegris <3