Hejsan hopsan...

Idag fick jag kläderna som jag köpt från Silverjungle. Ska lägga foton (som är jätte dålig kvalitet :(). De är alltför stora ännu. Kanske i Jul eller på våren är de passliga. Ville ändå inte ta mindre för då skulle de bli strax för små.

blogg%201.jpg

Kjolen kanske kan man redan börja använda. Blusen matchar med böxorna där uppe, gråa!

blogg%202.jpg

Mössan och halstuben är åt mej :D

blogg%204.jpg

Dessa hanskar köpte jag från facebook loppis, de är nya och handgjorda.

blogg%203.jpg

Lilla Ella

Ella började svänga sej från rygg till magen för en vecka och 2 dagar sedan. Hon var 5 månader och 2 dagar gammal. Strax nästa dag fick hon vaccin på båda låren, inte trevligt, men hon grät mindre än förra gången. På eftermiddagen då vi kom hem, så lagade jag henne i sittern och visade en leksak åt henne och sade på samma gång "kukkuu", oj vad det var roligt... för att hon skrattade ordentligt första gången i sitt liv. Hon ler jätte mycket men ordentligt skratt har vi fått vänta på såhär länge. Det är inte en liten skratt då hon börjar, det är ordentligt med ljud. Hörs så roligt.

Från vaccinet fick hon tyvärr feber, på natten klockan ca 1.00 vaknade hon och ojade. Hon lekte med sin nalle och var frånvarande. Jag mätte feber och det var 38.2 grader. Vi gav panadol men det hjälpte ej alls. Vi var vaken ca 3 timmar, jätte tungt. På morgonet åkte Jari till arbete och sedan förde han Burana åt oss. Med burana gick febern strax. Jag rekommenderar att man ska ha båda två i skåpet då man har babyn/barn. Nästa natt gick skönt, hon sov länge föran hon ville äta, tyvärr var det bara den natten och tyvärr var det bara för att hon var sjuk :(.

Ella sover ännu dåligt på nätterna. Hon vaknar många gånger och helst ska hon ha alltid tissi. Hon somnar ganska fort efter tissi, så vet inte om det ändå är bara en vana. Jag är då såklart trött på morgonen, för vi vaknas ganska tidigt. Jag försöker sova en tupplur då hon sover, men hon sover inne kanske halv timme - en timme. Men somtur är hon snäll då hon är vaken, plåster på såret. Varenda morgon när jag säger "Hej" så möter jag en strålande solsken <3, hur kan någon vara så söt som vår lilla Ella.

Måste börja tänka på julklappar så småningom. Vi har inte bestämt oss vad vi ska göra på jul.