Nu sitter jag äntligen med hårfärg i håret. Färgar ljusa slingror, får se vad det blir. Har bestämt mej att jag ska bli blond igen. Nu har jag allafall 3 gånger färgat med hårfärg från butiken, som betyder att hårfärget inte hålls så bra, som då betyder att det är lättare att få håret färgat blond. Min kompis tipsade att jag kan ju börja med att göra slingror, såhär hindrar jag att inte förstöra håret så mycket... om man kan säga så. Ett ideal skulle ju att ha egen hårfärg, men jag tror min hårfärg är asfaltfärg, som inte är alls så trevlig. Min en kompis har redan halva håret av egen färg, ser faktiskt helt bra ut. Känns säkert trevligt att vara naturel. 

Idag var vi med Ella och tittade på tyg som vi ska göra gardiner åt i hennes rum, fick låna fyra bitar hem så jag kan se vilka passar. Två av dem passade perfekt, ska försöka ta foto på dem o lägga dem hit i bloggen. Nu har vi laminaten på plats i övran våning, imorgon får vi gjort fast listorna, troligen får vi färdigt övran våningen denna vecka! 

Vi var ju på resa nästan en vecka, så då fick Jari (min man) lite ledigt från renoveringen och jag fick ledigt av att städa och ordna hemma. Vi åkte först till Tuuri och shoppa (jag köpte inte något åt mej själv ;)), sedan åkte vi till Hotell Mesikämme. Hotellet var helt okej, men gammal. Buffet och morgonmålet var perfekt! Kommer nog ej att åka till den hotell nåmera ändå. Liten spa hade hotellet också, OBS liten! Vi var också och se på djuren i Ähtäris djurpark, Ella tyckte om alla djur. Ellas fadder med familj kom också på samma dag till Ähtäri, det var ju roligt. Efter några natt på hotell åkte vi till Jaris brors familj i Sastamala, de har tre pojkar. Ella trvides jätte mycket där, de hade ju olika leksaker än hon har här hemma. Hon tycker också om att "leka" då andra är brevid henne och leker. De har en 8 månader gammal pojke, Ella var i början lite elak mot honom, knuffade honom emellanåt. Men efter en dag så blev de ganska van med varann utom att pojken blev rädd då Ella skrek (Ella skriker ibland annars bara). 

Nu ska jag gå och tvätta bort hårfärget :D