Glömde ju att berätta igår att jag hade egen tid 2,5 h igår. Jari var med fröken hemma och jag var till massören och till min vän fram och tillbaka. Det var skönt, fast allting var hastigt. För Jari hade det gått bra, hon var på bra humör hela tiden.

Nu idag har vi haft en bra dag. På morgonet var fröken gnälligare, men sedan då hennes mommo och moffa kom blev hon på bättre humör. Mommo höll henne så att hennes mage inte knep, så det var ju trevligt. Mommo fick sköta henne och jag städade. Moffa han rensade jordgubbarna som jag fått till födelsedag av dem och gjorde dem till små skivor så jag fick dem i fruset. Det kommer att vara första gången i hela mitt liv som jag kommer att ha jordgubbar kvar i fryset ännu i vinter, kommer ju int att kunna äta så mycket av dem då jag ammar. Roligt att få äta kanske ännu nästa år jordgubbar, super!

Då Jari kom hem så badade vi fröken, hon blev nog ledsen av det och väldigt gnällig. Men man måste ju bada henne så hon hålls ren. Varenda dag törkar vi med en våt bomull hennes ansikte, bakom öronen, halsen, nacken och under armarna två gånger.

Imorgon kommer Brita mommo, systern och någon av hennes barn på kaffe och kaka.

Dethär blev ju inte så intressant text, men fröken gnäller i Jaris famn så kan inte koncentrera mej alls!