Igår fick jag gardinen färdig till Ellas rum. Den blev faktiskt helt trevlig, fast jag själv gjort den. Modellen såg jag i Halpa-Hallis tygaffär. I affären gav de tips också hur jag ska sy, faktisk bra affär. En min kompis hade samma modell i sin flickas rum, men har ej hunnit se den färdigt, därifrån kom idén. Jag har klippt färdigt tyg till inredningsdynor, ska sy dem också någon dag. Resten av tyget tänkte jag använda till lådor, tänkte "tapetsera" skolådor av tyget, då kan man ha fram dem. Om någon funderar varför vi har stöpselhål under fönstret så det är för värmebatterier, andra våningen värmer vi med el. Just nu behövs det ingen värme för att det är sommaren. Ska lägga i vinter batterierna på plats.

IMG_8552.jpg

På lördagen har vi veneziansk afton i Karleby och omnejd. "Villaavslutning" eller "Eldens och vattnets fest", ett festligt avslutning till sommaren. Jag tycker själv om den andra namnet. En jätte mysig afton, jätte fint. Om jag skulle få bestämma för en turist när den skall komma på besök då skulle jag säga att kom sista lördagen i augusti. 

Tänkte själv sätta ganska mycket ljus ute i lyktor, kanske jag kan ta en cykeltur när Ella somnat och ta en titt på andra gårdar. 1 km från vårt hus ligger många villor och på bron ser man Karlebys bästa utsikt på venetsiaden. Om man kommer med bil så rekommenderar jag att lämna bilet på P-platsen och ta en promenad istället. Det är väldigt mycket kö på 7 Broars Skärgård, som vägen kallas. Vi ska äta gott på dagen och bada balja.