Har många ofärdiga arbeten här hemma. Uppe har vi inte färdig renovering ännu heller. Någonting mycket positivt är ändå att vi fått målat Ellas rum.. enda som fattas från hennes rum är laminaten. Jess! Idag får jag också gå upp och måla, då Ellas fadder kommer och hälsa på. Jari kommer att göra färdigt vår lilla lagerrum. Jag kanske kan måla väggarna till andra rummet och lilla aulan på veckosluten, jiphei! 

På lördagen är det min födelsedag, men den firade vi redan inne i veckan. På lördagen får jag sova länge och bestämma vad vi ska göra. Vi ska allafall åka på min kusins födelsedag, hon är född på samma dag som jag. Jag tänkte att vi åker med cykel, vi har fått en kärra till cykeln som Ella kan sitta i. Nu gör det ingenting fast det skulle börja regna eller om Ella är trött så kan hon ta en tupplur när man cyklar. Ska lägga en foto på kärran, bara jag minns. Nu just uppdaterar telefonen sej så får inga foton därifrån. 

Vad annat har vi hållit och på med. Ja, ett års fotograferingen hade vi också. Fotona blev nog bra, men synd var att på några ställen såg bakgrunden inte så bra ut, men det visste ju inte vi som satt framföre kameran. Ska försöka få bort några saker med en program. Lätt med macbook, då man behöver ej photoshop. En annan projekt är sandlådan, jag håller på med grunden nu och behöver sand, hoppas vi skulle ha tid att åka efter sand i veckosluten, så vi skulle få färdigt den projekten. Tredje projekten är våra blombänkar, de är fylla med blommor och jag har ej tid att göra nya bänkar. Min mormors kompis har också blommor att ge bort, så måste så småningom hitta några nya ställen vart jag ska sätta blommor. Nästa år kommer jag ej att ha råd att köpa blommor, så måste ta allt vad jag får nu :D. Men viktigaste projekten är nog vår andra våning. Börjar nog säkert gråta när vi får färdigt den projekten ;). 

Nästa vecka har vi babyträff 2 dagar allafall, ska bli trevligt!

Nu ska jag fort börja stryka några plagg före Ella vaknas!