Igår skrev jag i bilen mitt blogg. På Söndag var vi hela dagen hemma, hade inga planer och det var också meningen för att 2 föregående dagar hade vi så mycket program. Igår fick Jari färdig målad pinnsäng och den lyfte han in i vår sovrum. Fröken tyckte om att ligga där, men aij då kvällen kom och hon skulle dit och sova så öppnade hon ögonen och var ej alls trött. 2 gånger hände det så. Till sist orkade jag ej mer för hon var jätte trött men hon kände säkert på madrassen att hon var ej i vårt säng så till sist lagade jag henne i vår säng. Där sov hon till ca klockan 3.00 och då efter amningnen somnade hon, då lagade jag henne i pinnsängen och hon vaknade inte, så hon sov i sitt eget säng tills klockan 8.30. En amning var ju såklart klockan 6.00. Jag älskar pinnsängen, den är så nostalgisk, är inte ny. Jari och hans bror har sovit i den då de var små. 

h%C3%A4kkis%C3%A4nky-normal.jpg

På Söndagen var det en stor dag för Mauno Manmutti Manfred också, katten alltså. Han fick gå ut helt ensam. Jari var ju nog ut också och Mauno trvides på gårdsplanen. Mauno hittade en mus att leka med. Den lekte en timme med musen och musen stackare pipade hela tiden. Mauno bärde den närmare närmare huset. Jari bytte olja på bilen så därför vet jag vad den höll på med. Jari tänkte att snart rymmer nog musen från Mauno. Nå, mittiallt så bär Mauno katten framföre bilstallen och släpper den iväg in i vårt bilstall!!! Jari försökte hoppa efter musen men hann ej. Mauno fick inte gå i bilstallen för att där är så stökit. Såhär är det hos oss alltså, kissekatten tar ej musen i huset utan den hämtar musen till huset!!! Senare på kvällen låg Mauno på matbordet då jag hade fröken i famnet och Mauno menade inte alls hoppa ner fast jag hur skrek brevid den! Värsta var ju att Jari hade givit fästingsgift åt den i nacken, så det var ej roligt att den ligger på vår matbord, inte är det ju annars heller det!

Igår var vi till Veljekset keskinen. Stannade vid Power Parks shoppningscentrum, där var inte mycket att titta på. Kanske 4 butiker av märkeskläder och en inredningsbutik. Inredningsbutiken var ganska billig och den var trevlig. Jag köpte därifrån två fina ljus att ha på dopet, ljusröda rosor såklart. Köpte också plastrosor, jag tycker inte om fake blommor men dehär såg helt bra ut, tänkte på dopet ha dem ute kanske?!

ristij%C3%A4isiin-normal.jpg

Från Veljekset Keskinen hittade jag åt fröken en ljusröd klänning, tänk hon har inte ljusröd klänning alls :), men nu har hon alltså. En "helle"pyjamas hittade jag också. Fröken kakkade ner sej strax i början så måsta byta kläder. Men hade bara en kortärmad body med, så måsta köpa också en bolero. Stackars fröken måsta sitta med en helt ny bolero på sej hela hemvägen, alltså jag menar att den var ju inte tvättat så var rädd att hon får något på hyet, men hon fick inte somtur. Kemikalerna som de sprutar på kläderna är ändå giftiga, så det lönas att tvätta alla kläder före användningen.

vauvalle%20vaatteet-normal.jpg

Åt mej själv hittade jag en scarf och en amningsklänning till min kusins bröllop. Om den skulle ha varit ljusröd, så skulle den ha passat perfekt till dopet, men det var ej ljusröd.. den är blå :(. Men jag förstår ej varför amningsklänningarna (andra än denhär blå) ska se ut som åt någon åldrings klänning eller alltså jag menar att varför ska det vara en sådan klänning som kanske 1 av 100 gillar! Inte neutralt alltså!

Mun%20vaatteet-normal.jpg