Idag är det min födelsedag. Första gången i livet att jag inte funderat på det desto mera för min del. Jag klädde strax från morgonet fröken i en fin klänning, själv hade jag nattlinne på mej. Jag gick efter posten i bara nattlinne, men det gjorde ju inget för att fröken var uppklädd. Jag visste att Brita mommo och Åsa skulle komma på besök så jag tänkte att något annat klädsel måste jag klä mej i så småningom. Nå, jag valde en lätt klänning som jag brukar ha topp med. Den var lite för öppet i brösten men det var lätt att amma i. Om någon gubbe skulle ha kommit på besök så skulle jag aldrig ha lagt sådan klänning på mej, det är inte i min stil att gå med brösterna fram ;D!

Dagen började klockan 6.00. Fröken gnällde och hade jätte sjuk mage, jag var gnällig också då jag inte hade fått sova mina sovtimmar tilräckligt. Jag började gnälla åt Jari, att jahas såhär blev min födelsedag, fröken kommer att gnälla stup i ett. Nåjaa, jag är alltför dramatisk, vet inte vad mej felar, jag vet ju nog att magen kniper en stund och sedan ska hon ha mat och då ska vi sova tills 9.00 eller med bra tur klockan 10.00. Vi somnade alltså på nytt, emellanåt pep hon då tutten hade fullit. Klockan 9.00 vaknade jag och gick upp och äta frukost, ordnade lite i köket, gick på wc och gjorde mitt make-up! Det är roligt att göra make-up nuförtiden då man inte annars gör make-up så ofta. Fröken vaknade klockan 10.00. Varenda morgon då hon vaknar är hon gnällig (hon gnäller bara i sängen), vet inte vad det beror på. Nåmen hon fick mat genast och sedan var allting frid och fröjd. Hon orkade vara upp i en timme och sedan var det dags igen att sova, den timme var hon så söt och snäll. Hon sov sedan ute i vagnen och jag fick äta min lunch. Tänkte att nu ska jag ta det lugnt då det är min födelsedag. Jag brukar springa runt i huset som en yr höna när hon sover och då är jag helt döslut på kvällen då inte jag vilat mej alls. Eller Jari ser mej säkert som en ilsken varg på kvällen då jag är så trött. Jag har faktiskt tagit det lugnt idag. Jag tog solbad då fröken sov och läste nästan igenom den nyaste Vauva tidningen.

När fröken vaknade och hade varit upp en stund så kom Brita mommo på besök. Hon hade dopklänningen med sej. Hon hade en fin blomma åt mej, det passade så fint på köksbordet. En foto ska jag lägga här nedan.

Jag väntande min syster också hit och hoppades att hon skulle ta min fadderbarn på samma skjuts. Fadderbarnet hade inte ännu heller sett babyn, hon som väntade så mycket att den skulle komma till världen. Hon har rest så mycket på sin sommarlov att hon inte därför sett henne. Jari gick efter fadderbarnet. Min syster kom senare också hit. Det blev en liten och lyckad fest. Alla ville hålla i fröken och hon var så söt och glad åt alla.

Nu är Jari ute och gör pinnsängen färdigt. Det hände ju så att fröken började sova med oss då jag hade förkylning andra veckan av hennes livstid. Jag tänkte att hon skulle få förkylning och att det är bättre att hon sover med oss i sängen att vi kan titta att hon andas osv. Nå då efteråt fick jag för mej att inte är det rätt att lägga henne i vaggan senare heller, det är ju så ensamt där nere, stackarn. Så nu har vi sovit alla tre i våran säng. Pinnsängen kommer att vara i samma nivå som våran säng och vi kommer i början att ha pinnarna så nere att jag från sängen kan ge tutten eller röra i henne. Det är Jaris och Juhas gammal säng. Jari har slipat och målat den <3

Det finns ju fördelar med att hon sover med oss:

- Lätt att lyfta upp henne

- Lätt att ha pruppgymnastik när hon får sjuk mage

- Jari kan också sätta tutten på plats när hon fäller den

- Jag har inte dåligt samvete av att hon skulle vara i vaggan ;)

 

Nackdelar

- Vi föräldrar ryms inte själv och sova ordentligt i sängen, allra främst då hon har sjuk mage så rör hon på sej så mycket att hon är till sist tvärs över sänget!

- Jag har ingen aning hur jag skall kunna sätta henne i pinnsängen nu då hon sovit med oss, eller hur ska hon vänja sej att sova där

blommor%201-normal.jpg