Idag har vi redan tagit en liten sväng till vår närbutik, Ella orkade bra titta omkring sej i sitt vagn. Ella tycker verkligen om att sitta i vagnet och titta sej omkring. Roligt för henne är också att leka i sandlådan, men såklart ska också mamma sitta där och leka med henne, så får ju inte gjort något på gården på samma gång vi är ute. Sandlådan är färdigt, har fått laga stenar runt den, men är ej helt färdigt utifrån ännu. Måste gå och köpa lite mera tyg som ska under några sten ännu. 

Igår var vi och titta på min mommos kompis perennor, hennes kompis har så mycket perennor att hon måste bli av med några, så i slutet av augusti ska jag ha plats för blommor... måste börja göra plats. Jaris semester börjar på måndag, härligt. Vi ska åka på resa. Vi åker till Ähtäri djurpark, muminparket i Tuuri och sedan åker vi till Ellas faddrar och kusiner. Ska blir rolig resa, Ella kommer allafall att njuta! 

Idag slipper jag upp och måla vårt kommande rum, min kusin kommer och sköter Ella så länge. Hon har aldrig skött Ella (egentligen är det bara 2 som har skött Ella då vi renoverat) så är ganska spännade, fast vi är på plats hela tiden. Snart är renoveringen över, skönt. 

Ska försöka minnas att ta bild på sandlådan, allafall sist när den är färdig :).

Idag är det sol fast de lovade regn, bättre så :). Ella o jag ska nog gå ute i sandlådan på eftermiddagen.