Mitt första morsdag festade vi i Söndas. Jag hade sagt åt min man att han ej behöver komma med morgonmål till sängen.  På morgonet ropade jag att jag har vaknast, han och Ella alltså hade vaknat redan tidigare. Båda kom med en present åt mej. Jag hade önskat mej en maskin man vispar med, en sådan som vispar för sej själv så jag kan göra annat så länge den vispar. Jag har tänkt många år på en sådan maskin, men har tänkt att jag inte bakar så ofta så kanske jag klarar mej utan. Nu har jag börjat baka så mycket att jag tyckte att jag behöver en sådanhär maskin. Så nu ska jag börja baka till Ellas 1 års kalas, som är faktiskt denna månad :D!!! Men morsdagen alltså... Jari (min man) hade gjort morgonmål färdigt så jag kunde bara sitta och vänta vid bordet, väldigt lyxigt och gott. Strax från morgonet tänkte jag att vad härlig present jag fått för snart en år sedan. Jag fick bli mamma åt världens sötaste tjej. Hela dagen tänkte jag på att vad härligt det är att vara mamma. Varenda morgon när vi stiger upp så hittar jag en leende flicka i spjälsänget som är alltid så glad att se mej.. jag som är en vanlig människa på jordet betyder allt för min Ella. 

 

Idag var vi med Ella och köpa målfärg till övran våningen, så nu har jag gjort beslut. Ellas rum blir färgad med Tikkurilas färg "Neito" och vår rum med "Ajopuu". Får nu se om vi får färdigt övra våningen tills Ellas födelsedag, hon fyller ju redan efter 2 veckor :O!

Just tittade jag lite närmare på bilstol. Har 3 st att välja på (har inte tittat på priserna ännu). Maxi Cosi mobi xp, Besafe izi combi eller Klippan. Hinner inte skriva vad jag kommit fram till. Men just tycker jag mest om Maxi Cosi. Vi ska ännu åka och pröva stolarna till affären, kanske före Ella fyller år.