Äntligen fick vår dotter ett namn. Hon heter Ella Gurli Matilda. Ella kommer från namnet Elin, Elin föddes för tretton och en halv år sedan, hon är min första gudbarn. Jag tyckte så om Elin och tycker såklart ännu också, att jag ville ha en namn som påminner hennes namn. Jag har tänkt på den namnet i många år redan. Gurli kommer från min fammo, fammo var en av de viktigaste människor i min liv. Fammo avled i ålderdomet förra året, egentligen på samma dag som jag gjorde graviditetstestet. Matilda kommer från Jaris fammo.

Dopet var lyckad, allting gick så fort. Ella orkade bra vara uppe och charma alla gäster, såklart pep hon emellanåt för att hon var ju trött! Babyn brukar ju många gånger somna i gästernas famn, men då är de oftast ännu yngre, Ella är ju redan nästan 3 månader. Är jätte glad att vi väntade på att vår vigselpräst kommer från semestern, för att dopet blev "jalat maassa" fest.

Ella fick till doppresent: faddersked, fotoram, ljusröda pärlor, en låda med dröm (betyder att faddrarna skickar varenda gång de åker på resa en kort från platsen de åker till, sedan nån dag kan Ella välja vart hon vill resa med dem, hon väljer någon ställe varifrån hon fått vykort från), en silverarmband som var handgjord, små leksaker, en ängelram, en spelnalle (eller vad det heter), några tuttar, tuttband, spargris, en sagobok och pengar. Härliga minnen!

På eftermiddagen gick vi ut med dopskålet och gav vattnet åt vår äppelträd som vi planterat på vår första bröllopsdag!

Passade på imorn att ta foton på Ella då hon har sin festklänning och på sej. Måste på kvällen ta foton av henne med dopklänning. Det gick så fort igår att jag märkte att vi tagit foton, men klänningen var helt skryttig :O. Måste idag ta bättre foton. Måste ju få fina foton till minnen och tackkort ska ju skickas åt gästerna.

Vi bjöd på (ursäkta att jag skriver nu på finska också, kommer inte på snabbt vad de är på svenska och min tidtabell är hektisk nuförtiden ;)):

-Smörgåstårtor (fisk och skink). OBS! Nästa fest ska jag ha större kaka på fisk.

-Tortillabitar (fisk och skink) Observera samma sak som just

-Leipäjuusto bitar med hjortonsylt

-Vegetarisk paj

-Prinsesstårta som min arbetskompis gjorde

-Hembakat kex

-Vaahtokarkkina

-Muffins

-Örfilar

Någonting klumpigt från dopet:

- Fadder Camilla (lite klumpig som hon själv säger ;)) fällde hennes mobiltelefon i dopskålen. Samma Camilla kan falla på rak mark och vricka foten.

- Jag hade brottom att skicka åt närmaste kompisar namnet, så jag skickade fel namn :D. Jag skickade att hon skulle heta Elin, somtur märkte min kompis Sari felet och jag fick på samma dag korrigera felet.