Jag kallar Ella till Ella Bella emellanåt :D

Idag var vi första gången på en mamma-baby grupp möte, det var i Björkhagen. Det var rittigt trevligt, fast det var bara 3 mammor och babyn som kom. Synd att ingen från Öja kom, vet inte någon som har babyn här nära oss, mest finns det babyfamiljer i central Öja. Till Central Öja är det över 5 km. Nästam lika långt som till Björkhagen. På sommaren är det ju ingen problem att cykla till parken t.ex. men nu just orkar ej Ella sitta länge i barnvagnen vaken, så det är bilen som gäller... tyvärr. 

Inatt sov Ella sitt rekord: 21.00-5.50 (vaknade en gång och fortsatte att sova då Jari gav henne tutten). Då fortsatte vi ännu att sova till 8.00. Jätte skönt och lyxigt. Förr vaknade vi många gånger om natten och skulle upp 6.00 eller 7.00. Jag sov inatt på madrassen, så det är väl därför hon sover bra :(. Måste väl köpa en bäddsoffa till vardagsrummet så jag o Jari kan sova där och Ella får sova ensam i sovrummet. Bäddsoffan behöver vi till gästrummet i fortsättningen. Sist i maj borde Ellas rum bli färdig. Jaris pappaledighet börjar nästa vecka så tänkte fråga min mamma (Ellas mommo) om hon skulle komma och ha sällskap åt Ella en dag/halv dag så Jari och jag skulle kunna renovera uppe ilag.

Vi har inte annars heller varit någonstans på två med Jari, så i någon skede borde vi väl gå ut och äta också. Kanske det blir när jag har "tankkauspäivä", det kommer i dieten en sådan dag också. Då ska man äta mycket med kolhydrater tror jag. 

Min diet går bra, nu har jag varit 1 vecka på diet. Känner mej piggare och lättare. Vågen visar redan 1,9 kg mindre än förra veckans måndag. Tänkte i mitten av dieten ta mått på armarna, låren osv. och gemföra hur mycket de blivit mindre.