Påsken är över och det är tyvärr Jaris pappaledigt också. Imorgon ska Jari börja jobba igen. 

Kanske någon är intresserad av min diet.. hmm. Jag slutade med den ca 2 veckor sedan, men ska nog nu igen ta mej i kragen. Jag gick 3 kg ner och hoppas att jag inte gått upp alla kilon nu redan. Men jag har ej tagit mått om jag blivit mindre, kanske lite mindre har jag blivit. Men nu har jag ju ändå mattips vad jag ska äta för att gå ner i vikt, så inte dåligt. 

Vår renovering i övra våningen börjar se bättre ut. Jaha och nu kom Jari hem... och Ella vaknade, så det var ju mycket jag hann skriva :D. Nå, men Jari får gå efter Ella. Renoveringen ska alltså vara färdigt tills Ella fyller år, Ella fyller år sista maj. Jag har bestämt vilket slags golv vi ska ha och tänkt ut vilket färg vi ska ha på väggen. Taket ska vara gammaldags, sådan som brukar vara i "rintamamies" husar. Smal panel alltså. Nedan ser ni vilket slags golv det blir.

UW1548_01.jpg

 

Igår började jag göra flaggband (viirinauha på finska) till Ellas födelsedag. Måste börja planera annat också till födelsedagen, den är ju efter 2 månader (eller t.om. mindre). 

Ska ta och skriva lite om Ella också. Ella är ju hela tiden den man tänker på nuförtiden så ska nog berätta i mitt blogg om henne också :). Ella är en mycket glad och nöjd baby, hon är nöjd då hon får kräla fram o tillbaka. Hon kryper ej ännu, jag trodde hon skulle börja redan för länge sedan krypa, men våran Ella har ej brottom ser jag. Det är många babyn som t.om. börjar gå i 10 månaders ålder. Men när jag gemför mina systers barn så har alla börjat gå efter 1 år, skulle jag minnas. Väntar ändå att Ella ska börja krypa, för att det borde vara bra för motoriken. Ella sitter inte själv heller. Hon kan nog sitta, men hon kan ej stiga upp själv och sitta. Ellas bästa leksak är hennes Apa, en neon färgat apa som vi köpte från Veljekset Keskinen. Till påsken fick hon en traktor med släpvagn av sina kusiner från Sastamala, i släpvagnen är det djur som har ljud då man trycker på dem. Hon tycker väldigt mycket om denna leksak. 

Nu ska jag börja ställa mej. Jag ska åka till centrum och shoppa, helt ensam <3.