Idag var vi på släktträff. Festen började klockan 13.00. Vi åt och pratade med släktingar. Det var lätt att vara med fröken på festen för att de hade ingen större program. Vi åt soppa med bröd. Jätte gott tårta åt vi också. Fröken vår var yngst och minst på släktträffen. Där fanns allafall 2 babyn som var 4 månader, de var ej så mycket större än våran fröken men de kunde redan hålla upp huvudet fint och då hade de mera kött och på sej :). Trevligaste var nog att se mormors syster Kerstin från Sverige, vet inte när sist jag träffat henne.

Efter släktträffen åkte vi till min mosters villa. Mormor och Kerstin kom också dit. Jag tänkte att jag ska simma, men det var ej så varmt väder mera så jag kände ingen behov att doppa mej. Gick bara i vattnet, men doppade inte brösten. Vattnet var nog varm! Jag läste att det är inte kallt som man får bröstinflammation av, det är bakterien. Men kallt kan ge stockningar i brösten och då är det större risk för en bakterieinflammation. Om man går och simma så skall man tömma sina bröst, (mata babyn eller då pumpa) också efteråt samma sak. Alltså såhär har jag läst, vem vet funkar detta. Jag vill absolut inte ha inflammation, man kan t.o.m hamna på sjukhuset för det.

Idag fick jag färdigt inbjudningskorten till dopet, äntligen fick vi fotavtrycken gjort med fröken, jag menade förlora hoppet. Jag ska skicka dem imorgon.

inbjuda-normal.jpg

Jag köpte från internetbutiken åt fröken band att ha runt huvudet, på dopet ska hon ha en vit. Då köpte jag också från samma ställe dopduk och tossor.

Bandage-normal.jpg

Imorgon igen har vi inga planer, skulle vara trevligt att åka på marknad till Jakobstad men jag tror att det är nog för varmt att gå på marknad, har aldrig sett något skugga på en torg så jag tror att vi lämnar den ideén. På tisdagen har jag massören, så ska jag få njuta en stund igen.