Igen är jag förkyld, ähh! Jag var ju inte förkyld på ca 10 månader så nu har man alla de förkylningar som man varit utan :O! Skulle ha mycket annat att göra än att vara sjuk, väldigt trist.

På morgonet var vi till Rokotetutkimuskeskus och ta blodprov av Ella. Det gick bra, hon var mest rädd då hon måsta var på plats och att någon höll i hennes arm. För att hon hade bedövningsplåster på sej så tog det en stund att skötaren hittade ådran. En stund lekte vi med leksakerna och det var ju roligt tills vi igen skulle och sitta stilla. Sist och slutligen så visste inte Ella av att hon blev pickad, hon var mest arg för allting annat. Det var alltså bra att ha bedövningsplåster på före pickningen. Hon fick som tack en bok och babymugg. 

Vi är alltså med i en undersökning, de försöker hitta rätt vaccin åt RS-virus. Så om Ella blir sjuk så ska vi ringa till dem och då tar de prov från hennes slem och undersöker henne. De ger alltså ingen vaccin åt henne, som vissa kanske tror då man säger att man är med i undersökningen. Jag tycker det är bra att kunna vara med i något som kan hjälpa barnen i framtiden. Blodprovet tog de för att de vill se att har Ella t.ex. motämne mot rs-virus eller något likande. En tack för att vi är i med i denna undersökning så får vi gratis barnläkartjänst tills Ella är 2 år. Vi har redan använt läkare 3 gånger ;). 

Idag ska jag gå och tejpa min axel, den har blivit sjuk av allt målande och bakning. Den går ej att massera för att den är inflammerad och inte skulle det nöja annars heller att massera. Ella får följa med, det tar bara 5 minuter. Tejpen håller min axel i rätt position i en stund så den inte hela tiden "hoppa" fel någon sak inne i axeln... lätt förklarat eller hur ;D. Kan också berätta den latinska namnet på felet men det kanske är svårare att förstå. Inte minns jag vad felet heter änns just nu :D. 

Efter att vi varit till massören så ska vi gå efter en bilstol åt Ella, äntligen. Blir nog Klippan eller Besafe izi,  för att de båda kan man använda länge, man behöver inte byta vid 4 års ålder. Måste bara se att stolen är tillräckligt hög. 

Men jag kan sluta med det som jag började med. Alltså förkylningen är verkligen trist, en vecka hemma... helt ensam, stackars Ella och stackars mej <3

Men på söndagen ska jag till Loppisrace, ska sälja loppissaker på en kompis gård i Kyrkbacken, hoppas jag mår bättre då!